پویندگان دانش

مرزهای دانش را خواهیم شکافت...

پویندگان دانش

مرزهای دانش را خواهیم شکافت...

به نام خدا

عنوان: نقش اینترنت و رسانه‌های جمعی[1] در بازاریابی کسب‌وکارهای نوین[2]

پژوهشگر:طاها رحمانی[3]

استاد راهنما:دکتر مهدی کاشفی­فرد[4]

استاد مشاور:حمزه جعفری[5]

 

 

چکیده

 

 

 

 

کلمات کلیدی

اینترنت،شبکه­های مجازی،رسانه­های جمعی،بازاریابی،کسب و کارهای نوین

 

مقدمه

تکنولوژی پدیده­ایست که همواره درحال پیشرفت است؛به­خصوص در این چند سال اخیر که رشد سرسام­آوری داشته­است. با پیشرفت تکنولوژی،کشورها هم می­توانند در هر زمینه­ای پیشرفت کنند. اما تکنولوژی و فناوری چگونه می­تواند سبب پیشرفت اقتصاد شود؟به عبارت دیگر نقش فضای مجازی بر روی بازرگانی و تجارت چیست؟چه تاثیرات منفی و چه تاثیرات مثبتی بر روی بازاریابی دارد؟

به دلیل اینکه تجارت الکترونیک در حدود 30سال پیش اتفاق افتاد،موضوعی جدید برای تحقیق پژوهش است؛محققان و پژوهشگران مطالعات زیادی در این حوزه داشته­اند؛اکثر این پژوهش­ها نشان می­دهد که اینترنت و فضاهای مجازی نقش مثبتی در میزان کیفیت اقتصاد دارند.

­­­­باتوجه به اینکه کسب و کارهای الکترونیکی تاریخ گسترده­ای ندارد

ادبیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش تحقیق

تکنولوژی یک پدیده­ی کیفی است؛ یعنی آن را با میزان کیفیت می­سنجیم. همچنین از روش­های مناسب برای جمع­آوری اطلاعات بصورت کیفی می­توان روش«تحلیل تم» را نام برد.هدف ما نیز استفاده از این شیوه­ی گردآوری اطلاعات بود؛ در واقع تصمیم داشتیم که با6 نفر از اساتید و افراد خبره در حوزه­ی سواد رسانه­ای مصاحبه کنیم و اطلاعات کسب شده را بصورت «کدینگ»ارائه دهیم؛اما به­خاطر مشکلاتی قادر به انجام مصاحبه نبودیم.به همین دلیل از روش کتابخانه­ای و اسنادی استفاده کردیم.یعنی از کتاب­ها و مقالات معتبر مربوط به این حوزه استناد کردیم. در هر روشی باید ابزاری را برای جمع­آوری اطلاعات بکار گرفت؛ابزار گردآوری اطلاعات در این روش،ابزار«فیش­برداری»است.

 

 

نتایج

اقتصاد هم یکی از عرصه­هایی­ است که فناوری اثری مثبت بر روی آن گذاشته و البته رقابت را در بین شرکت­ها،کمپانی­ها و سازمان­ها حساس­تر کرده است.همین امر باعث شد که مدیران و مشاوران اقتصادی،برای افزایش ثروت و ثبات اقتصادی شرکت­­­ها به این فکر بیفتند که خرید و فروش و تجارت را در فضای مجازی راه­اندازی کنند.

نتیجه گیری

منابع و مأخذ



[1] تلگرام،فیس­بوک،اینستاگرام و...

[2]  New business

-[3]پژوهشگر رشته ی سواد رسانه ای دبیرستان دوره اول علامه حلی9

-[4]دانشجوی دکتری رشته­ی سواد رسانه­ای دانشگاه صدا و سیما

-[5]سرپرست واحد پژوهش دبیرستان علامه حلی9 دوره اول