عنوان:بررسی تأثیرات شبکه های مجازی در سود و زیان فروشندگان و مشتریان از منظر علم اقتصاد
پژوهشگر:طاها رحمانی
استاد راهنما:دکتر مهدی کاشفی فرد
استاد مشاور:حمزه جعفری
چکیده
اینترنت پدیده ای همه گیر است و اکثر افراد می توانند در هر مکانی از آن استفاده کنند.همچنین یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار بر خانواده،جامعه و در نهایت کشور اقتصاد است.باتوجه به منابع چاپی و الکترونیکی اقتصاد در سال های اخیر پیشرفت های زیاده کرده و با پیشرفت خود به حساسیت بازار به اندازه قابل توجهی افزوده است.بنابراین مدیران و مشاوران ارشد مالی به فکر انتقال بازار در حال رشد از فضای حقیقی به فضای مجازی افتادند.کشورهایی نظیر آلمان،آمریکا،برزیل و...جزء اولین کشورهایی هستند که در این زمینه سرمایه گذاری های عظیمی کرده اند و هم اکنون در جایگاه خوبی قرار دارند.به طور کلی فضاهای مجازی با تمام ایراداتی که دارند اثراتی مثبت بر سود و زیان مشتریان و فروشندگان داشته و باعث پیشرفت آنان می شود.
کلمات کلیدی
اقتصاد نوین،شبکه های مجازی،تجارت الکترونیک،اینترنت